keskiviikko 1. kesäkuuta 2016

Valvomista ja liikkeiden ihmettelyä


Mitä tulee kun yhdistää raskaana olon, helteen ja flunssan? No ainakin maailman ärsyttävimmät ja turhauttavimmat yöt! Tosiaan viime päivät oon lähinnä maannut sängyssä valveilla, välillä myös sohvalla, jossa oonkin varmaan nukkunut keskimääräisesti enemmän. Nenä on ihan tukossa ja hengittäminen vaikeaa, vaikka pään alle kasaisi miljoona tyynyä. Yleensä oon flunssassa turvautunut nenäsuihkeeseen, mutta nyt oon yrittänyt pärjätä ilman. Tosin mitä nyt asiaa selvittelin, niin ilmeisesti niitä nyt kuitenkin voi käyttää raskaana, vaikka apteekissa eivät uskallakaan moista luvata. Elän kyllä toiveessa, että tää tauti nyt tästä parin päivän sisään helpottaisi.

Oon lueskellut ja kuullut tutuilta, että vähitellen nyt 33 viikolla pitäisi sikiön liikkeet vähentyä kun tilakin kohdussa pienenee. Vaikka ultratädin mukaan tämän yksilön pitäisi olla kunnon mötkäle, niin mun mielestä liikkeet kyllä tuntuu vaan enemmän määrän pysyessä ennallaan. Ja tottakai yöt on vauvan mielestä ihan parasta aikaa treenata kamppailulajeja tai joogata itseään mitä eriskummallisemmilta tuntuviin asentoihin. Näitä liikkeitä oonkin sitten ihmetellyt yöt läpeensä, ainakin on ollut jotain tekemistä valvoskellessa!

Huomenna on aikasin aamusta neuvolakäynti, saa nähdä kuinka aaveen näköisenä saan sinne itseni raahattua. En ole vielä viitsinyt vaihtaa käyntejä muuton jälkeen lähineuvolaan, joten edessä on myös varmasti ratkiriemukas hikinen bussimatka. Onneksi itse neuvolakäynnit on aina tosi kivoja, eiköhän reissusta siis selvitä! 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti